Siirry suoraan sisältöön

Tilaus- ja sopimusehdot

Yleistä verkkokaupasta

Tilaus- ja sopimusehdot muodostavat yhdessä tilausvahvistuksen kanssa sopimusalustan ostoksellesi. Nämä tilaus- ja sopimusehdot tulevat sovellettaviksi, kun kuluttajana teet ostoksia www.ilmanvaihdonsuodatin.fi verkkosivuilla. Kuluttujana asemaasi turvaavat myös kuluttajansuojalain (20.1.1978/38) säännökset. Mikäli teet ostoksia yrityksen kautta tulevat sovellettaviksi Suomen kauppalaki (27.3.1987/355).

Verkkokaupan omistajana ja tuotteen myyjänä toimii Homemap Oy (”Homemap”). Alla yrityksen tiedot

  • Y-tunnus 2334242-5
  • Osoite Pajatie 8, 05820 Hyvinkää
  • Asiakaspalvelun puhelinnumero 020 749 5495

Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Homemap Oy pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin ja varaa oikeuden kaupan purkamiseen/peruuttamiseen hinnoitteluvirheen takia.

Tilaaminen

Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on hyväksynyt nämä tilaus- ja sopimusehdot sekä hyväksynyt tilauksen. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa näkyy tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Lue tilausvahvistus tarkasti läpi sen saatuasi ja tarkista, että tilausvahvistus on yhtäläinen tilauksesi kanssa. Voimassa oleva hinta on hinta, mikä on tilausta tehdessä näkynyt verkkokaupassa.

Tuotetiedot

Tuotetiedot on pyritty tekemään mahdollisimman kattaviksi ja tarkoiksi. Jos tarvitse lisää tietoa tuotteista, ota yhteyttä asiakaspalvelu@ilmanvaihdonsuodatin.fi tai 020 749 5495. Vastaamme mielellään kysymyksiisi koskien tuotteitamme. Älä tilaa tuotetta, mikäli olet epävarma tuotteen sopivuudesta.

Maksutavat

Käsittelemme tilauksen saatuamme tilauksesta maksusuorituksen. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (Y-tunnus 2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle eli meille. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Saat Paytrail Oyj:ltä maksuvahvistuksen, jossa on kerrottu maksun summa, maksutunnus sekä päivämäärä. Maksuihin ja maksutapoihin liittyvissä kysymyksissä tai ongelmissa sinua palvelee Paytrailin asiakaspalvelu numerossa 020 718 1830 (ark. klo 8-19 UTC +2/3) tai asiakaspalvelu@paytrail.com.

Maksutavat

Verkkokauppamme maksutavat ovat:

  • Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
  • Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron ja Mastercard
  • Lasku- ja osamaksu: Walley, Joustoraha, OP Lasku
  • Mobiilimaksaminen: MobilePay, Pivo, Siirto

Jousto lasku ja osamaksu Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa!

Walley Lasku/Osamaksu

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia

Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: KAUPPIAAN NIMI verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95 € kuukaudessa (ensimmäisellä laskulla 3,80 €). Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty KAUPPIAAN NIMI verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,6 %, luottokustannusten yhteismäärä 403 €, maksettava kokonaismäärä 1 403 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf


Toimitus

Tuotteiden toimitus tapahtuu tilausvahvistuksessa ilmoitetulla tavalla. Logistiikan yhteistyökumppanimme Shipit tarjoaa Postnordin, Postin ja matkahuollon toimitustavat. Homemap Oy kantaa riskin tuotteen vahingoittumisesta, kunnes tuote on luovutettu. Mikäli toimitus myöhästyy, tiedotamme siitä mahdollisuuksien mukaan. Mikäli olet tilannut useamman kuin yhden tuotteen, on mahdollista, että saat tuotteet erillisissä lähetyksissä.

Toimituskulut sisältävät kuljetus- ja pakkauskulut. Toimitustapa riippuu ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta.

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita, ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille viipymättä tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Voit myös tarkistaa kuljetusyhtiöiden omat ohjeistukset toimitusajoista täältä: https://www.shipit.fi/palvelut…

Toimitustajat ovat arvioita ja pätevät siitä hetkestä kun toimitukset on luovutettu kuljetusyhtiölle kuljetettavaksi ja kuljetusyhtiöiden omien ohjeistuksien mukaan. Tuotteet lähetetään pääsääntöisesti Hyvinkään toimipisteestämme. Tuotteita voidaan lähettää myös suoraan tukkurilta tai muusta osoitteesta.

Tuotteen palauttaminen

Homemap Oy noudattaa kuluttajasuojalakia ja kuluttajaviraston verkkokauppaohjeita. Voit käydä tutustumassa ehtoihin osoitteessa www.kuluttajavirasto.fi.

Tuotteiden vastaanottamisen jälkeen suosittelemme, että mahdollisimman pian tarkistat, että toimitus vastaa tilausvahvistusta, etteivät tuotteet ole vaurioituneet kuljetuksessa tai ettei tuotteissa muuten ole virheitä tai puutteita. Kaikilla verkkokaupan tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Ostaja vastaa tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista kuten toimituskuluista.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön. Jos tuote on otettu käyttöön tavaran arvon alentumisesta vastaa asiakas. Jos tuote on tullut sen käyttämisen takia myyntikelvottomaksi, asiakas vastaa tavarasta koko sen arvolla. Voimme pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olette osoittanut lähettäneenne tavaran takaisin. Mikäli tuote on palautettu 14 päivän kuluessa ja se on myyntikuntoinen, palautamme 100 % tilauksen arvosta. Homemap palauttaa summan viimeistään 14 päivää siitä päivästä, jolloin Homemap on vastaanottanut asiakkaan ilmoituksen edellyttäen, että Homemap tämän ajan sisällä on vastaanottanut palautettavan tavaran muuttumattomana tai kuitin siitä, että tavara on lähetetty takaisin.

Ennen tuotteen palautusta, olethan yhteydessä meihin sähköpostitse asiakaspalvelu@ilmanvaihdonsuodatin.fi tai yhteydenottolomakkeella

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä lähetykset voivat vaurioitua. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee noutopisteessä heti asiasta vahinkoilmoitus. Lisäksi tee myös vahinkoilmoitus asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@ilmanvaihdonsuodatin.fi ja olemme sinuun yhteydessä ilmoituksen saatuamme.

Reklamaatiot

Homemap Oy vastaa virheestä, joka on ollut tavarassa luovutushetkellä. Mikäli kuluttajalle on toimitettu eri tuote kuin tilattu, väärä määrä tuotteita tai itse tuote on vaurioitunut, tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa osoitteeseen asiakaspalvelu@ilmanvaihdonsuodatin.fi

Ylivoimainen este (Force majeure)

Homemap Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, mikäli jokin ylivoimainen este, kuten luonnon olosuhteet, tulipalo, konevaurio, lakko, sota tai liikennehäiriö, estää tavaran tai sen osan toimittamisen. Jos sopimuksen täyttäminen edellyttäisi myyjältä kohtuuttomia uhrauksia ostajalle koituvaan etuun nähden, myyjä ei ole velvollinen täyttämään sopimusta.

Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

Henkilötiedot

Kun teet ostoksia meillä, on meidän käsiteltävä henkilötietoja luottamuksellisesti. Kattavan tiedon Homemapin henkilötietojen käsittelystä saat tietosuojaselosteestamme: https://www.ilmanvaihdonsuodatin.fi/privacy-policy/